Larvsbands-RCV
-
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Lite oklart hur man ska uppdatera trådar så här kommer texten som jag la in i första inlägget:
2007-12-18
Det går inte fort men det går framåt. Nu har jag gjort om chassit. Istället för en fyrkantig platta har jag sågat ut några "kofångare" samt monterat dit en Pan & Tilt med mikroservon. Pan & Tilt är tänkt för kameran. Hålen som är förborrade i kofångarna är förberedelser för konsoler för LED:ar, röd där bak och vita framåt. Kameran kommer styras med en av de två analoga joysticken på PS2 handkontrollern (den andra köra man bilen med). LED:arna kommer att kunna tändas med knapp när så behövs.
Någon programmering har jag inte hunnit med ännu...
Bilder på det nya chassit:

PS. Ändrade rubriken från ROV till RCV.
2007-12-18
Det går inte fort men det går framåt. Nu har jag gjort om chassit. Istället för en fyrkantig platta har jag sågat ut några "kofångare" samt monterat dit en Pan & Tilt med mikroservon. Pan & Tilt är tänkt för kameran. Hålen som är förborrade i kofångarna är förberedelser för konsoler för LED:ar, röd där bak och vita framåt. Kameran kommer styras med en av de två analoga joysticken på PS2 handkontrollern (den andra köra man bilen med). LED:arna kommer att kunna tändas med knapp när så behövs.
Någon programmering har jag inte hunnit med ännu...

Bilder på det nya chassit:

PS. Ändrade rubriken från ROV till RCV.
10 meter enligt spec för den trådlösa kontrollern men jag kommer börja med en trådad. Kameran har jag inte köpt ännu men förhoppningvis minst lika långa räckvidd som handkontroller annars känns det lite onödigt
Har du (någon) något tips om billig bra trådlös kamera får du gärna ropa högt.
Edit: ändrade till "billig bra trådlös kamera" förstås.

Edit: ändrade till "billig bra trådlös kamera" förstås.
-
Johan.O: Ingen aning. Motorn ligger på 120 RPM så det är bara att räkna
Squiz3r: Eftersom larvband har en ganska hög friktion mot underlaget krävs det kraftiga motorer för att kunna ändra riktning. Så för säkerhets skull la jag in två motorer till varje larvband. Kommer testa sedan och se om räcker med en.

Squiz3r: Eftersom larvband har en ganska hög friktion mot underlaget krävs det kraftiga motorer för att kunna ändra riktning. Så för säkerhets skull la jag in två motorer till varje larvband. Kommer testa sedan och se om räcker med en.