Det ser ut som mina 2n3055'or kommer få det hett om öronen

Tomgångsspänningen på trafon efter likriktare och kondingar är 59v. Och den är på 300VA så spänningen borde inte sjunka allt för mycket vid belastning.
Anledningen att jag just valde att använda 2n3055'or var just det att de var billiga. Men snålheten kanske bedrar. Hur som helst kommer jag att bygga färdigt agget med dessa komponenterna, och eftersom jag har ett eget kort för effektdelen så är det lätt att göra ett nytt om det skulle visa sig att det inte funkar i praktiken. i verkligeheten är det ytterst sällan jag kommer ta ut några större strömmar ur det. Detta är också det första större agget jag bygger, så jag har räknat med att göra lite tabbar

det är ju så man lär dig. Tanken är också att jag skall tortyr-testa agget en del när det är klart, så vi får se vad som brinner först.
En annan ide som det ser ut som jag blir tvungen att förverkliga är att uttnytja trafons dubbla lindningar och bara köra med halva utspännningen när man kör med låga utspänningar på agget. Man borde väl kunna lösa detta automatiskt? Har några sådana här reläer:
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?l ... 006503.htm
Skulle de funka?
Och så lite status på bygget: Problemet jag hade förra helgen var att så fort jag hängde på någon last, tom en väldigt lien last <50mA så ströp op'n som reglerar spänningen(IC2) helt utgångs trissorna. Trodde först att jag hade förväxlat ingångarna på op'n men eftersom den reglerar spänningen bra utan last och jag har kopplat om hela kretsen ett par gånger, även på annan labbplatta. Och har testat med IC3 urkopplad så det är inte denna som spökar.
Ett annat problem som jag upptäckte var att den lilla trafon som förser IC2,3 med spänning lämnar lite väl hög spänning, +/-18V likriktat och klart, har kört med op's som tål 36v, men känns lite tight, frågan är om det kan vara det som är källan till mina problem?
Hur som helst bestämde jag mig för att bygga klart ett litet variable-dual-supply labbagg så jag kan kan labba vidare med det stora agget utan att riskera mina op's.
/Christopher