rfid
rfid
Har någon här erfarenhet av microchips MCRF452? Läste lite i databladet men förstod inte jättemycket, idén är att dra en utgång på en pic om rfid-kretsen är i närheten.
Ed: stötte på ett problem med sample-kretsen, den har bara antennanslutningarna men databladet säger att man ska ansluta spolen emellan Ant. A och Vss, hur ska jag göra?
Ed: stötte på ett problem med sample-kretsen, den har bara antennanslutningarna men databladet säger att man ska ansluta spolen emellan Ant. A och Vss, hur ska jag göra?
-
- Kontakt:
i så fall kan du bygga en lite rolig "leksak". Om det är en aktiv RFID-krets , så gå in i en butik , och ha ett eprom i en låda tillsammans med RFID-kretsen , och sedan har du en knapp , som kopierar koden från butikens larmbricka till kretsen. Sedan när du närmar dig utgången.... (larmbågarna) Tryck då på "sänd" så den sänder ut larmkoden... "BIIIP, BIIIP, BIIP" och vakterna kommer för att dom tror att man snattat....
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Ursäkta, men vad är det för roligt med det?
EDIT: Känner tyvärr inte till något om din krets.
EDIT: Känner tyvärr inte till något om din krets.
Senast redigerad av MicaelKarlsson 1 oktober 2004, 17:40:35, redigerad totalt 1 gång.
Jag(och MadModder) har kikat igenom databladet utan att ens förstå hur slaven svarar till interrogatorn, verkar som om att det behövs rejält med hjälp, HJÄLP!
http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... 40232h.pdf
http://ww1.microchip.com/downloads/en/D ... 40232h.pdf
Efter att ha kikat runt i databladet och inte förstått ett skvatt verkar det som om att jag får överge kretsen och istället bygga eget. Idén är alltså fortfarande bara att dra en utgång hög när transpondern är i närheten(1-2m) av huvudenheten, tror ni det funkar att mata ut fyrkantsvåg med en 555:a i transpondern och sen mäta tiden emellan stigflankerna i huvudenheten för att få en tillräckligt bra identifiering av transpondern? Det är ett absolut måste att bara transpondern kan trigga huvudenheten, låg strömförbrukning är också ett krav, jag trodde att med rfid-kretsen skulle jag få ner storleken på transpondern till ett minimum, men om ingen vet hur man använder den är ju det lönlöst.
-