Dax för lite svar. Har vart i källarn/verkstan nästan hela dagen och kvällen å fräst delar till Lillsyrran.
Det Groover säger om att vänta med lysdioderna är helt i min smak. Det var det som var meningen från början, att vi alla skulle utvecka saker till Lillsyrran, som alla kunde ha nytta av. Det PeterH har i tankarna tycker jag verkar högintressant. Så jag tycker vi fixar med plattan senare. Den är också så lätt att göra ny, eller flera olika modeller av.
whynot: Nej, det går inte att koppla på yttre mosfetar. då förlorar man chopper/strömbegränsningen. Hylsorna går nog fint att mixa.
Jag kopplade in ett labbaggregat på storbrossan för att testa om det blev bättre drag med högre spänning, 30V. Man ser digitalt hur mycket ström som dras ur, och om jag kör alla tre motorerna på fullt, ser det ut som dom drar ca 1,3A. Kör man bara en, och dom andra står still, så kommer man upp i 0,7A. Man kan väl inte helt lita på dom siffrorna, men i den storleksordningen är det nog. Allt beror ju på vad jag har satt strömbegränsningen till, men som dom står nu funkar den fint, och Lillsyrran behöver nog inte mera iaf.
Ska ta å prova lite mera i morron när jag satt kylfläktar på kortet, för jag hann bara prova lite grann nu på slutet med nya agget.
Det sättet att se/kopiera postnummret fungerar nog tillfredställande. Tack för hjälpen.
Jag frågade om Kress-pris på Swedol i Vällingby i Måndags, men jag har inte hört nåt sen. Antingen vill dom inte sälja till mig (fast jag frågade om 10 pris) eller så säljs dom inte i Sverige. Tror nog mest på det sista.
Edith: Det är OK PeterH om Kressarna kommer hit.