Jag kör med två inverterare från biltema/clabbe på 600W styck. Tidigare hade jag en till på 1000W men den var det nån jävel som snodde under vinteruppehållet! Efter lite rotande i mina gömmor på jobbet fann jag några halvfärdiga halvrackspaneler som jag en gång gjorde till en mobil sändningsutrustning och bestämde mig för att göra något av dom.
Dessutom hittade jag drösvis av gamla aluprofiler som används för att bygga 19"-rack med (de har T-spår så det är enkelt att bygga) så det vara bara att ta fram bågfilen och börja kapa.
Den ena panelen hade ett gäng automatsäkringar, ett hål för en tyvärr borttappad on/offswitch och ett mycket fint batterikontrollinstrument från Elfa (DCC4000, 76-520-35).
Jag rotade mer i förråden och fann en stor brytare från en hisskontrollpanel och lyckade efter lite milt våld klämma in den på panelen, inte snyggt men det funkar och den klarar säkert 100A.
Jag hade även en panel med DC-uttag så jag tog och kopplade in dem på de fyra 10A-automatsäkringarna, bra om man har bilsteg eller saftblandare man vill koppla in!

En av inverterarna har en förmåga att bränna säkringar vid effekttoppar så jag byglade över den interna bilsäkringshållaren och kopplade instället den efter två stycken parallellkopplade 15A automatsäkringar.
Sist men inte minst tog jag lite fyrkantsprofil och gjorde ett bärhantag.
Här är lite bilder:
framsidan:

ovansidan:

baksidan:

vänstersidan:

Längs fram i bilden är batterikontakterna, den långa grejern med de två tunna kablarna är mätshunten till batterikontrollinstrumentet.
Instrumentet visar kapacitet (i procent eller Ah), spänning, ström och strömriktning.
Som energikälla använder jag antingen vanligt bilbatteri om jag ska ha en liten anläggning eller ett 110Ah deepcycle gelcellbatteri av truckmodell.
Med det stora kan man köra både länge och högt, tror 10 timmar hög volym är rekordet.
Är det nån som har några ytterligare förslag på saker att klämma in eller får det vara bra nu?
Edit: Nej, den är inte sned utan det är bara en dålig fotograf som varit framme!