Köpte reglar och skivor idag. 12mm MDF kostade strax över 500kr/m² så jag snålade och valde spånskiva istället.
Fick väldigt bra hjälp på FB Byggmaterial här i Oskarshamn. Först gick jag som vanligt runt och tittade på inspiration till projekt, men när det var en halvtimma till stängningsdags hittade jag en kille som lastade av brädor och frågade om han ville hjälpa mig. Ni vet, fredag eftermiddag... Var beredd på ett "Njae, kom igen på måndag", men det blev istället "Jadå, det kan jag göra". Så vi (mest han) letade upp de rakaste reglarna och sågade spånskivor. Efter en halvtimma var bilen packad och efter en BigMac var allt uppburet i köket.
Spånskiva är väl inte så spännande att titta på, men jag tog en bild ändå:
Lite reglar:
Eftersom jag skulle ha så många smådelar av reglarna (totalt 11st) så brydde jag mig inte om att få reglarna sågade till rätt längder. Det skulle ha kostat 275kr. Spånskivorna är däremot i rätt format.
Så nu vet ni vad jag ska roa mig med det närmaste dygnet. Mäta, såga, borra, limma, skruva och förstås: ta bilder.
Auf wienerschnitzel!
edit: Såhär ska det förresten bli:
4st reglar: 531mm långa.
6st reglar: 822mm långa.
2st reglar: 1194mm långa.
8st reglar: 372mm långa.
Sedan får jag se hur millimeter-exakt det blir, men det finns ju alltid spackel....

Tror att jag ska bygga en geringslåda när jag ändå håller på. Skulle ha köpt det, men det är så dags att komma på det nu...