Motordrivna markiser

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
neezzen

Inlägg av neezzen »

Tackar :) Ska utföra lite tester på torkarmotorer nu framöver :) Det där med att markiserna går upp när det blåser har jag inte tänkt på så mkt, men det kanske vore något. Ljusreläet har jag dock funderat på en del, och det kan hända att det blir en sådan styrning också. Men först ska jag ragga upp en vindrutetorkarmotor för lite experiment :D Återkommer troligtvis med mer funderingar framöver...Tack så länge
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

I början (när inte så mycket är upplindat på axeln) kan jag tänka mig att den sliter av bandet till markisen rätt lätt. Tänk på hur trögt en vindrutetorkare går på en ruta och momentet längst ut. Sen dubblar du det såvida du inte har en lite äldre mercedes :wink:
neezzen

Inlägg av neezzen »

Hmm...det är en möjlighet att den gör det kanske. Återstår att testa. Ska kolla på skroten imorn tänkte jag.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Ta en fet en. Jag testade och använda som "winch" en gång i tiden typ 15 år sen. Den slet iaf av persiennsnören som om det var vått papper. Hördes inte ens på motorn :D Iofs var det en fet motor minns dock inte vart jag "fick" den :humm:
Skriv svar