Den här automaten skulle säkert vara utmärkt i matbutiker! man gör sin beställning, går och plockar lite andra varor - och går och hämtar sina helt nygräddade kakor och går och betalar. Eller på pizzerior/lunchrestauranger/mm så man kan få just "sin" kaka till kaffet på maten

Men jag ser ett litet problem - när kakan är nygräddad är den VARM (varning för brännskador!), den borde nog få kylas av till lämplig "nygräddad" temperatur först, fläktkylning som på lödugnarna?
Och det där med att alla ingredienser ska blandas direkt. Ska inte kakdeg ligga i kylen och vila ett tag för att man ska få bättre smak/konsistens? eller är det bara nåt som mormor lurat i mig?
Baktiden måste självklart göras så kort som möjligt. Det går att baka kakor baserade på bakpulver/bikarbonat/hjorthornssalt i micro, har dock ej provat... Det som inte fungerar så bra är bakning baserat på jäst.
Så varför inte kombinera micro/ugnsvärme? Jag skulle nog hellre springa förbi macken och köpa en kaka ( om jag hade bråttom ) eller gå på cafe (om jag ville ha goda kakor/lugn och ro ) istället för att köpa i en automat om det tar lite tid.
Och kösystem, varför inte göra som i parkeringshusen? man gör sin beställning, får en lapp med en streckkod på, och använder den sen för att få ut "sina" kakor ur luckan när dom är färdiga.