Jag tänkte mer C5an som kul liggcykelföreteelse som faktiskt kommer från elektronik och datavärlden.
Absolut inget alternativ till en high-tech variant som din.
Jag kollade noga hur de är gjorda och det finns verkligen utrymme för många förbättringar.
Och, idag är din idé mer än aktuell och på ett krasst, omedelbart sätt.
Det blir biltullar i Stockholm igen, jag fick autogirobegäran idag, det är dyrt att kortpendla med bil...
Det såldes väldigt många mopeder förra omgången, trots miljöaspekt, hjälm, väder och vind, försäkring osv.
Enda aber i Stockholm är att de flesta inte har plats med en tre eller fyrhjulig karossliggcykel men man kanske skulle kunna pressa hyresvärdana med bättre cykelrum, för att främja cykelpendlandet?
Här var det någon som löste axelbreddstricket ngn gång i mikrobilens guldålder
http://www.microcarmuseum.com/tour/reyonnah-blue.html
Jag antar att spänd textilkaross på glas eller kolfiberstav inte är så lämplig som lätt-billig-alternativ till kompositkaross?
Ännu en mikrobil, denna med galonkaross...
http://www.microcarmuseum.com/tour/velorex.html