Lådan kommer byggas i trä och plexiglas främst.
Hårddisk, cd/dvd läsare och moderkort hållare kommer att göras med hjälp av "räddade" komponenter från en mängd av gamla chassis som jag har till mitt förfogande.
De interna komponenterna har jag till 90% till mitt förfogande redan och inga större inköp på den fronten kommer att göras.
Visuellt så kommer det att vara en enklare liggande låda som jag ej har mått på än. I Fronten monteras cd/dvd, usb x4, Indikator för hårddisk aktivitet och power led samt en powerswitch.
Powerswitchen är "work in progress" eftersom jag inte kan hitta något bra sätt att göra det på. Switch typen som jag önskar använda är från kjell och heter "Ignition switch , Blå".
Problemet med denna och alla likanade sådana knappar jag har hittat är att det är en slutande brytare och inte en momentan brytare (rätta mig om namnet är fel) och det jag vill ha den till är att starta/stänga av datorn. Någon som har en bra lösning på hur detta kan göras.
De flesta belysningar kommer förmodligen att få en on/off knapp även.

Även funderingar på en lcd i fronten som anslut till com port 2 samt några programmerbara knappar(ingen com port fronten då men den får jag offra).
Underdelen av chassit kommer bestå av en bit plexi glas som jag tänkt göra en en variant av madmodder's lysdiods kort som han använde i projekt woody.
En diod variant till kommer återfinns i lådan och de är kopplade till num, caps och scroll lock och kan med jkjälp av ett winamp pluggin blinka i takt med spelad musik.