Jag kan lätt tänka mig att betala 500-1000kr för ett sånthär program.
Bara det fungerar bra och är lättjobbat = användarvänligt. Tanken är ju att man ska spara tid och enkelt kunna testa uppkopplingarna utan att slita ut mus och tangentbord..
Söker program för att simulera kopplingar/scheman...
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Ett program som jag tycker är lätt att starta och komma igång i är Microcap, finns studentversion som förr var ganska generös med antal komponenter och noder, men senaste versionerna verkar ha stramats åt en hel del.
tyvärr utanför privatekonomi att köpa i fullversion...
Pspice/Orcad gillar jag inte, verka lida av storföretagssyndromet med en massa stök innan man kan simulera sina koppel.
tyvärr utanför privatekonomi att köpa i fullversion...
Pspice/Orcad gillar jag inte, verka lida av storföretagssyndromet med en massa stök innan man kan simulera sina koppel.
JimmyAndersson:
Jag har inte använt orcad 10, men i version 9.1 så får man välja rätt sorts schema för att kunna simulera det. Jag har inte det i närheten nu, men jag tror att det heter "analog or mixed A/D". Då kommer det (förhoppningsvis) fram meny-val och knappar för simuleringen. Jag vet inte om det är samma i version 10.
Jag har inte använt orcad 10, men i version 9.1 så får man välja rätt sorts schema för att kunna simulera det. Jag har inte det i närheten nu, men jag tror att det heter "analog or mixed A/D". Då kommer det (förhoppningsvis) fram meny-val och knappar för simuleringen. Jag vet inte om det är samma i version 10.
Jag har använt http://www.crocodile-clips.com/ några år, men det kanske är för enkelt/simpelt för dig.