går det att få ett usbminne att fungera i win95. det finns bara drivrutiner för win98se och nyare från tillverkaren. finns det något program som gör at det går ändå? eller hur göra?
usb minne i win95
usb minne i win95
jag vet att detta inte är ett data forum men det är ju här kunskapen finns
går det att få ett usbminne att fungera i win95. det finns bara drivrutiner för win98se och nyare från tillverkaren. finns det något program som gör at det går ändå? eller hur göra?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
joma202:
Vänta nu... så ditt Win95 har stöd för USB? Du kan alltså köra USB-grejjer i Win95?
Har du provat med drivrutiner för Win98SE till USB-minnet i Win95?
Du kan prova med den här som passar många USB-minnen i Win98SE.
Fungerar det inte att ladda ner så är det bara att söka på google efter acruxdisk.exe
Vänta nu... så ditt Win95 har stöd för USB? Du kan alltså köra USB-grejjer i Win95?
Har du provat med drivrutiner för Win98SE till USB-minnet i Win95?
Du kan prova med den här som passar många USB-minnen i Win98SE.
Fungerar det inte att ladda ner så är det bara att söka på google efter acruxdisk.exe
har kämpat en del med detta problem idag och man kan nog ge upp tanken att få det att fungera på min win95maskin.... nästan lika illa är det med tanken att få det att fungera i min win98 maskin. väldigt surt eftersom usb fungerar bra på den. kör en skanner, mus och webkamera, digitalkameran gav jag också upp med, det gick inte! det behövde jag inte i den gammladatorn så jag la aldrig så mycket tid på det. men att flytta filer mellan de gamla datorerna och den nya är något jag måste få löst.
acruxdisk.exe hitta aldrig mitt minne. klaga inte på något heller. lika så med flera andra programm jag testat. börjar tro det är mitt usbminne som inte gillar win98. skulle fungera bra på win98se.
mitt minne är ett Verbatim 1GB och då man googlar på det hittar man typ
"If you plan to use it on a Win 98 machine, do NOT buy this"
nu är det natt, jag är trött, jag ger upp! om inte någon kommer på något bra
acruxdisk.exe hitta aldrig mitt minne. klaga inte på något heller. lika så med flera andra programm jag testat. börjar tro det är mitt usbminne som inte gillar win98. skulle fungera bra på win98se.
mitt minne är ett Verbatim 1GB och då man googlar på det hittar man typ
"If you plan to use it on a Win 98 machine, do NOT buy this"
nu är det natt, jag är trött, jag ger upp! om inte någon kommer på något bra
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
-
sebastiannielsen
- Kontakt:
Koppla ihop de gamla datorerna och den nya med (raka) nätverkskablar in i en switch.
Sedan konfigurerar man olika statiska adresser. Gateway kan man sätta till någon adress man inte använder, eftersom gatewayadressen bara används när man ska kommunicera med en adress utanför det nät som nätmasken definerar.
Sedan lägger man upp en FTP (detta är ett av de få lägen då FTP är ganska bra) på den nya datorn, och sedan går man in på FTPn från varje "gammal dator" och lägger upp dom filer man vill behålla.
(Jag vet inte hur bra win95 stöder delade hårddiskar, men jag tror inte det, därför får man använda FTP)
Sedan konfigurerar man olika statiska adresser. Gateway kan man sätta till någon adress man inte använder, eftersom gatewayadressen bara används när man ska kommunicera med en adress utanför det nät som nätmasken definerar.
Sedan lägger man upp en FTP (detta är ett av de få lägen då FTP är ganska bra) på den nya datorn, och sedan går man in på FTPn från varje "gammal dator" och lägger upp dom filer man vill behålla.
(Jag vet inte hur bra win95 stöder delade hårddiskar, men jag tror inte det, därför får man använda FTP)