Så sant.

edit: Hade för mig att jag skrivit om hur det lät, men tydligen inte.
Jovisst distar det, men jag minskade R1, R2 och Rx (se databladets schema) och lade till ett ingångsfilter som dämpade mellanregistret lite och ökade bas och diskant något (även kallat "hängmatte-EQ"). Då blev det genast bättre. Det distar en del, men det märks mest om man skickar in signal från någon tok-komprimerad radiostation. Annars är ljudet ganska trevligt för att vara en så enkel och billig förstärkare. I en låt med mycket gitarrer och slamriga trummor tänker man inte på distorsionen.
Det blir ingen direkt skillnad i disten om man har väldigt låg eller normal eller hög ingångsvolym. (Med "normal" menar jag -10dB)
En lite kul grejj var att det i databladet står "Supply voltage: 8 - 18V" men det låter helt ok med så lågt som 4V. Under 3V börjar det klippa och dista ganska otrevligt. Låter som en 4bitars okvantiserad ljudfil ungefär.
Provade att sakta vrida upp spänningen från 5V och upp till 17V och det hördes ingen skillnad.
edit 2: Högtalaren vid testet var en vanlig hemstereohögtalare från 80-talet på 15W och 4Ω.
TDA-kretsen blev inte det minsta varm, så kylning behövs då rakt inte.