Exakt, det är motkopplingen som gör att det som återförs från utgången till inverterade ingången tar ut insignalen (som inte ännu är inverterad). Summan i punkten där den inverterade återkopplade signalen och insignalen möts (inverterade ingången) är alltid 0V därför brukar man tala om "virtuell jord". Därför brukar man aldrig mäta efter själva insignalen i inkopplingspunkten. Fel som op'n åstadkommer borde man kunna mäta där.Fritzell skrev:"Vid icke inverterad har + ingången hög impedans.
Hängde inte riktigt med på det. Internt i en OP: har bägge ingångstrissorna samma ingångsimpedans från början med det är kanske när man blandar in yttre komponenter på bara ena sidan som det kanske börjar få effekter. Däremot är jag mycket skeptiskt mot att det skulle kunna påverka signaler, dessutom ifall man använder en op för varje kanal.
I och med att alla signaler som möts där balanseras (nollas ut) ut, kan de heller inte återverka med/mot varandra.
Jag kommer alltid ihåg att inimpedansen i en vanlig inverterad op förstärkare alltid är lika med motstånden/reaktansen som för in signalen till virtuella punkten. Däremot brukar jag glömma en hel del annat

Den icke inverterade ingången har aldrig någon signal som kommer in via motkoppling och är därför högohmig.
Hoppas att jag kunde förklara det så det blev begripligt.
Edit:kommatering