Jag roade mig över Sebastians förslag men allvarligt har jag egentligen inget problem med plåtpoliser: jag finns inte i det svenska körkortregistret!
Plåtpolisen är så att de får korten till en central (Umeå?), kollar ägare, kollar körkorts-kort och jämför, är det bingo skickar de böteslappen.
Då jag har dansk körkort (fick det 1980-09-22, giltigt UTAN ATT BYTA till 2032-02-28!) kan jag inte få prickar, synas eller liknande, alltså är det inte ett problem för mig med plåtpoliser.
Att skador ökar med kvadraten på hastigheten är helt rätt men det viktigaste är att undvika olyckor. Självmord kan knappast undvikas, dock tror jag att den nerrustning som har skett inom psykvården har en del att säga om detta.
Helst skulle jag vilja ha en cruise-control som har koll på gällande hastighet och som JAG kan VÄLJA om jag vill använda och om jag vill ha ett offset i endera riktning på. Cruise-control är nog en av de bästa medel för att undvika att skulle kolla på hastighetsmätaren konstant.
Sedan kan jag bara hålla med Housepainter, det finns gott om idioter som tror sig köra in tid vid att bete sig idiotisk, själv kan jag hålla en hög medelhastighet utan att toppa något vidare då jag ser till att trafiken flyter och att jag flyter med.
Ibland fungerar det inte och då är det bara att ge upp, jag har testat motsatsen och det ger inget.
(Fy fan vad gubbig man låter

)