H-brygga med diskret drivning...
- funkis
- Utsparkad, på semester
Du kan visst driva fetar direkt.en P och en N om du vill.
Eller bara en N för vanlig induktiva/resistvalaster i PWM applikation.
Det finns massor med appnotes på denna kretts.
TL494 är bara en variant av 3525, ett derivat, samma gojja alli hopa.
Vill JBV ha en higside drivning så är ju det världens enklaste sak att bygga,
några få komponenter.
Eller bara en N för vanlig induktiva/resistvalaster i PWM applikation.
Det finns massor med appnotes på denna kretts.
TL494 är bara en variant av 3525, ett derivat, samma gojja alli hopa.
Vill JBV ha en higside drivning så är ju det världens enklaste sak att bygga,
några få komponenter.
JBV:
Nu ska du väl inte ge upp så lätt. Den driver du skissat på fungerar säkert bra om du bara fixar matningen. Det som är otrevligt med kopplingen är nivåomvandlingen det är alltid trevligare att ha det hela galvaniskt skilt när man labbar. Galvanisk isolation behöver du ju även med IR2111. Deadtime kan du ju fixa i processorn så slipper du speciella drivkretsar.
Nu ska du väl inte ge upp så lätt. Den driver du skissat på fungerar säkert bra om du bara fixar matningen. Det som är otrevligt med kopplingen är nivåomvandlingen det är alltid trevligare att ha det hela galvaniskt skilt när man labbar. Galvanisk isolation behöver du ju även med IR2111. Deadtime kan du ju fixa i processorn så slipper du speciella drivkretsar.
Pulstransformatorer är väl ganska begränsade i justering av dutycycle om jag förstått rätt!? Vill kunna justera effekten så bra som möjligt. Jag tror jag skjuter upp den diskreta varianten tills jag lärt mig mer 
Jag ritade lite nu, och med den här kopplingen så bör man inte kunna klanta sig, då får man deadtime och kan inte göra så båda kanalerna är på samtidigt!

Jag har ju 2 AND gatar oanvända, tänkte man kan sätta en mellan optokopplaren och Flip/Flopen och koppla den till en komparator för att fixa strömbegränsning!

Jag ritade lite nu, och med den här kopplingen så bör man inte kunna klanta sig, då får man deadtime och kan inte göra så båda kanalerna är på samtidigt!

Jag har ju 2 AND gatar oanvända, tänkte man kan sätta en mellan optokopplaren och Flip/Flopen och koppla den till en komparator för att fixa strömbegränsning!