Register över komponenter.
Re: Register över komponenter.
Jag kör ecDB men känner att jag borde byta till ett mer modernt program. Om det finns möjlighet att exportera från ecDB så migrerar jag nog. Annars får det nog vara 
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det går bra att exportera via databasen. Den är rätt enkel. Vill du ha hjälp med det så skicka ett PM.
Det har poppat upp ett annat alternativ, https://myelecparts.hu/
Lokal installation med lokalt sparad data utan månadskostnad. Har inte själv testat, kör fortfarande med min "lista" i Excel (LibreCalc).
Lokal installation med lokalt sparad data utan månadskostnad. Har inte själv testat, kör fortfarande med min "lista" i Excel (LibreCalc).
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det alternativet funkar inte för mig då den endast går att köra på Windows (och Linux med Wine). Så den föll bort.
- SeniorLemuren
Jag hade sedan tiidigare en databas med elektronikkomponenter liggande men inga appar till sökning m.m. Jag bad chatGPT att fixa till en app för sökning av komponenter i min databas. Jag ville ha det skrivet i bootstrap. Jag talade om i princip hur jag ville ha sidan att fungera med en rullgardin för aat välja Kategori, samt en sökruta och en lista. Så här blev den. Jag ska nu be att få även Lägg Till, Ändra, Radera. programmerade. Inte en rad har jag skrivit själv. Allt fungerade precis som jag önskat. Självklart fick jag de om små korrigeringar innan jag blev nöjd med själva layouten. AI fick tillgång till min databas på Loopia för att få till det. Jag beställde även en inloggningssida och en fil till databaskopplingen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.