Jag har kört fast och behöver lite input från er som är lite piggare i huvudet än jag känner att jag är...

Har köpt ett antal olika moduler baserade på TI:s chip TPA3116, en klass-D förstärkare som enligt databladet skall vara superenkel att använda och som skall orka ge runt 100W i 2 ohm. Jag ska inte ha den till ljud utan till att driva en mätspole, men eftersom spolen ligger på 2-3 Ohm och skall drivas med 5kHz tänkte jag att en vanlig audioförstärkare skulle kunna fungera. Jag har använt dom mer klassiska chippen (typ LM3886) tidigare så jag vet att det fungerar, men jag kan inte få igång någon av dom olika modulerna med denna klass-d förstärkare, har jag missat något?
I mitt huvud skulle det bara vara att ansluta spänning, signalkälla (funktionsgenerator) och få signal på utgången, men den är död - på alla olika modeller av moduler (dock med samma typ av chip). Detta får mig att misstänka att det är något som jag missat med dessa "digitala" klass-D förstärkare? Behövs någon form av modulerad insignal? Måste det vara en viss amplitud, eller fungerar det normala 0,3-2V?
Anledningen till att vilja prova med en klass-d förstärkare är bland annat framtida tillgänglighet på chip men också den avsevärt lägre värmeutvecklingen som innebär en mindre kylfläns...
Bild som visar en av modulerna som referns, i mitt huvud bör det vara rimligt enkelt att få denna modul att ge en förstäkt signal?
TPA3115.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.