Hej hopp allesammans, till slut har jag hittat hit!
Mitt projekt är som rubriken lyder, en synth, eller flera. Andra gången jag fösöker mig på detta, förra gången blev det en Paia Fatman, den fungerade ett tag, men mina elektronikkunskaper är inte så bra så nu funkar den inte längre, men ska väl fixas någon gång.
Ok, åter till verkligheten, har just byggt färdigt min Paia 9700s, men jag har diverse problem, ungefär hälften funkar. Men jag tänkte att ni duktiga kanske kan hjälpa mig lite. Jag börjar med det första problemet, midi till cv konverteraren. Den fungerade i förrgår, men nu funkar den inte längre. Jag har lokaliserat felet till den analoga delen, alltid något

Den ska ge 0-10 v på alla cv utgångar, men när jag kör den i test mode så ska den köra en sekvens först 0v, snabbt upp till 10, åter till noll och sakta öka till 10 och sist åter till noll. Det gör den inte nu, den ger runt 13v och går upp till ca15. Men själva testet i sig verkar funka, alltså borde den digitala delen ge rätt signaler ut och även DAC:n, men någonstans blir spänningen alldeles för hög. Där kommer mitt riktiga problem, jag har ingen aning om vilken/vilka komponenter som inte funkar som de ska. Jag bör ju nämna att kretsen kortslöts av en annan modul i några sekunder, men inget annat verkar ha tagit skada av det, men tips på vilka komponenter som kan ha brunnit mottages gärna. Jag länkar en bild och hoppas att någon kan hjälpa mig
http://hem.bredband.net/rikkoc/midi2cv.jpg