Jag är helt ny här och jag hoppas och tror att jag kan få lite hjälp och tips ifrån er som kan.
Personligen är jag helt okunnig, men försöker lära mig, så förklara gärna så enkelt så att ett litet barn skulle förstå

På bilden från vänster - Liten 12v motor, regulator med 4 portar, Av och på-knapp (med belysning), nätaggregatkontakt (Med tillhörande kabel som inte syns på bilden) Det jag vill försöka få till är att motorn går igång när jag klickar på av- och påknappen så lampan tänder sig och sedan kunna justera hastigheten på motorn med regulatorn. Skulle även vilja ha en till liten knapp som vänder motorns riktning, som jag tror heter polvändare? (Eller om man kan utföra detta med de som redan finns)
Jag har tyvärr bara köpt saker som jag tror fungerar ihop och jag har fått den att snurra tidigare osv med lampan rätt men inte mer än så
Jag är VÄLDIGT öppen för all typ av hjälp vad gäller typ av motor, regulator kretskort (Ingen aning om jag säger rätt?) om man behöver något annat, hur man kopplar, vad man behöver osv osv osv osv, jag är som sagt helt grön
Tack så mycket på förhand om någon får lust och ork att hjälpa mig