Och sedan kanske hårdvara som kompenserar fisheye-distorsionen så det blir en normal bild ändå och då kan se väldigt brett och stort och kanske klippa ut vissa delar från det eller nåt för att följa kamerans rörelse, men det kräver onekligen sin processor för att hantera det i realtid och 4k 60fps.
Äldre gopro kameror vs nya
Re: Äldre gopro kameror vs nya
Jag har också en hero 3+ som jag använder för att filma från hjälmen när man åker skidor (eller snowboard) Dock köpte jag nya batterier för ett par år sedan från actionking.se och de var ren skit.Gitters skrev: ↑13 februari 2025, 19:19:20 Jag kom över en Gopro Hero 3 Black billigt, ...
Batteriet är i princip slut, men det får man nog räkna med efter 12år. Jag har provat att beställa ett nytt(finns fortfarande i lager), inte säkert att det är mycket bättre dock om det har legat i lager sedan 2013![]()
Om någon har bra erfarenhet av att köpa batterier till GoPro hero 3+ vill jag gärna höra vart man handlat. Särskilt intresserad av batterier som tål kyla bra.
Jag har samma erfarenhet, när orginalbatterierna börjar bli dåliga köper man ett nytt batteri från annan tillverkare, och det blir snabbt så dåligt att man får gå tillbaka till det dåliga orginalbatteriet 

Kan du länka till var du hittade dom? Har letat ett tag och har inte lyckats hitta några till modell 3.
Trodde du pratade om en något modernare modell typ Hero 13. 
Du får nog leta bland piraternas batterier.

Du får nog leta bland piraternas batterier.
Jag har funderat på om det skulke gå att bygga en kontakt som ser ut som batteriet och sedan dra en sladd till en separat batterihållare för 18650 som man t.ex kan ha i fickan. Skulle du vara intresserad av att dela finansiering och utveckling av ett sådant projekt? Vi kan starta en separat tråd isf.
Hittade denna, någon som gjort lite liknande experiment. Ska mäta och kolla lite på en av mina gamla.
Jag fick hem 2st batterier idag, kostade dryga hundralappen styck. Förpackningen och hotmailadressen känns kanske inte så förtroendeingivande. Det ena batteriet var märkt 1600mAh och det andra 1050mAh. Jag antar att jag ska vara glad om dom har hälften av det. Kommer prova dessa iaf!

Jag har testat dom två batterierna, det ena var helt OK men det andra kasst. Jag gissar att man kan hitta ett bra eftermarknadsbatteri och man köper några stycken och provar. Testet gjordes med 1080p/60fps

Tempererade du batterierna först? Dvs hade dem i omgivningstemperaturen en bra stund innan du började dra ström
Nej, vid start hade dom 20 grader vid båda tillfällena.
Skickade ett meddelande till säljaren och försökte reklamera det ena batteriet, men fick till svar att det var normalt att ett lithiumbatteri behöver användas 3-5ggr innan det uppnåg full kapacitet(som i det här fallet skulle vara 2-3ggr mer än vad jag fått ut under mina två tester).
Skickade ett meddelande till säljaren och försökte reklamera det ena batteriet, men fick till svar att det var normalt att ett lithiumbatteri behöver användas 3-5ggr innan det uppnåg full kapacitet(som i det här fallet skulle vara 2-3ggr mer än vad jag fått ut under mina två tester).
-
När det gäller ersättningsbatterier brukar Cameron Sino generellt hålla bra kvalitet. Det är ett erkänt märke för piratbatterier. Själv sökte jag på Amazon.de och fick upp ett Cameron Sino för 19EUR. Effekt 1180mAH.
Svenska Amazon, säljer samma batteri med lägre effekt.
Så när jag köper piratbatterier söker jag efter fabrikat Cameron Sino.
Köper man ifrån seriösa svenska batterileverantörer, som vet de att kunden både har reklamationsrätt och garanti, är det ofta fabrikat Cameron Sino. De skulle inte våga sälja skräpbatterier.
Svenska Amazon, säljer samma batteri med lägre effekt.
Så när jag köper piratbatterier söker jag efter fabrikat Cameron Sino.
Köper man ifrån seriösa svenska batterileverantörer, som vet de att kunden både har reklamationsrätt och garanti, är det ofta fabrikat Cameron Sino. De skulle inte våga sälja skräpbatterier.
Tack för tipset, hittade dessa hos batteriexperten
https://www.batteriexperten.com/sv/arti ... 0-mah.html

https://www.batteriexperten.com/sv/arti ... 0-mah.html
Provade ett batteri från Amazon också, men precis som dom andra ligger det på ungefär 50% av kapaciteten på ett orginalbatteri, men är märkt med 1600mAh som är 70% mer än orginal. Jag gissar att piratbatterierna jag har testat har kanske 400-500mAh, jämfört med orginal som har runt 1100mAh. Det påminner lite om ficklampor på amazon, och den marknadsförda ljusstyrkan.