Jag kom över en Gopro Hero 3 Black billigt, men knapparna fungerade inte. Det var enkelt fixat när man väl hittat en torxskruvmejsel som passade. Plastfronten lossnar enkelt om man lirkar lite, sedan skruvar man loss dom fyra skruvarna i hörnen så att man kan få ut kretskortet. Det finns 2st fjädrade kontakter som ger vika med åren(Gopro Hero 3 är trots allt 13år gammal). Dessa tvättade jag av med 5-56 och böjde försiktigt ut med en skruvmejsel, därefter fungerar dom fint igen
Efter detta uppstod problemet att den förra ägarens WiFi password inte gick att återställa, jag lyckades efter att ha updaterat Wifi firmware som tur var. Men det var lite lurigt, WiFi standard lösen är inte "goprohero" som det är i instruktionen, utan "beahero123". Varför vet jag inte, men i .ini filen man lägger över till SD-kortet för att uppgradera firmware, så står lösenordet bla.
https://community.gopro.com/s/article/H ... en_US#wifi
Batteriet är i princip slut, men det får man nog räkna med efter 12år. Jag har provat att beställa ett nytt(finns fortfarande i lager), inte säkert att det är mycket bättre dock om det har legat i lager sedan 2013