Efter en diskussion med en elektriker som ville ha en ferrari och två hus för att förlänga en nätverkskabel hemma och sätta på två stycken kontaktdon på kabeln så fick jag den strålande idén att vara min egna elektriker. Klåfingrig som jag är så behövde jag don med pass through-funktion och det gick kalasbra att få på (efter at jag klippt och påtat i timmar med don utan den funktionen). När jag väl skulle klippa av kablarna med krimptången (eller vad fasen den heter) märkte jag att den saknade klippförmågan för just dessa don. Istället för att åka till butiken och leta efter en ny jäkel bestämde jag mig för att skära bort de. Snygg idé, va? grejen är att det är ca 1mm som sticker ut nu. Är det okej om det gör det eller kommer jag bränna ner mitt hus efter allt mitt kämpande? Jag har använt en kabeltestare och den brann inte ner efter två minuters testning så jag vart väldigt munter efter det.
Jag skulle gärna lägga till en bild, men jag är på mitt jobb nu och låtsas arbeta. Vad tror ni?
P.S. bilden är bara för att visa vart kablarna sticker ut. Det är mycket mindre än så