Springer säpo runt husknuten alltså?
De vill skydda sina kineskompisar från ditt samlande eventuellt kanhända.

Husvagnar är mig veterligen i princip alltid säljbara. Ofta är chassit åtminstone dugligt för någon form av enklare släp, och om vagnen är korrekt inregistrerad så är den juridiskt också en bra grund för att bygga eget släp som registreras som ombyggt släp (vet inte exakt vad juridiska klassningen är, men man kan iaf få samma juridiska klass som ett fabriksbyggt släp.4kTRB skrev: ↑24 maj 2024, 12:13:47Var ute på vandringsled för några veckor sedan, leden gick över en tomt med oklippt gräsmatta 5 gamla osäljbara husvagnar utspridda. Nu var det ju mitt ute i skogen men andra har ju satt upp plank runt sina samlingar om det beror på insynsfaktorn eller något annat vet jag inte.
Det är det understrukna som brukar vara prio ett för vissa, det eller cig, men en hög halvmoderna vrak utan värde gör ingen glad, allra minst grannarna. Här i trakten finns en dylik samlarfamilj som både grannar och myndigheter brottats länge med, så länge fordon inte läcker vätskor eller travas på hög kan ingen göra nåt tydligen, att tomten fylls med obrukbara fordon var visst okej så dom står där dom ställdes när dom slutade funka.Mizzarrogh skrev: ↑25 maj 2024, 12:47:35 Teknikern, Tja, brukar väl bero på vad som går att omsätta i buteljer, det som inte gör det tenderar väl att bli kvar antar jag...![]()
När det gäller fordon och liknande brukar jag försöka att tänka vad man faktiskt kommer att vilja hålla på med (tex roliga veteranfordon så länge man tycker det är roligt att meka med dem) och vad man har en realistisk chans att faktiskt hinna göra färdigt under ens återstående livstid, det som faller utanför detta är det ju bättre att någon annan kan leka med i stället, tänker jag.![]()
Om man kan acceptera en totalvikt på max 750Kg så, men det vill man ju helst inte, i synnerhet inte på ett äldre släp som har en ganska stor egenvikt.Mizzarrogh skrev: ↑25 maj 2024, 09:00:23 Jag har i allafall varit tvungen att regga om och bygga om alla jädra personbil släp här till hela släkten till obromsat sedan de nya reglerna kom, var alldeles för mycket krångel att hålla gamla bromsade släpvagnar godkända då jämfört med "EU" släp...![]()
Jo, så är det ju, men då är det ju knappast ett riktigt intresse för veteranfordon det är frågan om längre, som du säger, Har man inget vettigt man klarar av att göra blir det väl sådant antar jag... Bättre då om de kunde göra jobb åt kommunen eller liknande tycker man, om systemet medgett det, det brukar ju alltid gå att hitta någonting som skulle passa på sådana ställen, men det enda sättet är att någon aktivt söker upp dehär människorna (de kommer INTE att gå in själva, hotar man med indragna bidrag och sådant är det bara "alternativa" jobb i stället) och ser till att de får riktig hjälp hela vägen så att de klarar av att både sköta jobbet och bostaden hemma att fungera också, som det är nu verkar man ju bara skita i personer som har psykiska funktionshinder men skulle klara av saker under handledning av en vettig person.