Det börjar väl vara på tiden med en uppdatering.
Jag kan börja med att säga att tidtabellen inte hölls! Tanken var att klockan skulle vara klar och användabar till julen. Tyvärr lyckades jag inte hålla denna (skämtsamma) målsättning, men det gör mig inte så mycket. Det är inte mycket kvar nu, bara man skulle ta sig i kragen och fixa resten. Hål borde borras i lådan för strömförsörjningen och "brytaren". Även larmet borde fixas till, då detta är ett summer som är tänkt att montera i en bil, och därför borde drivas med 12 volt. Det fungerar med 5V, men en hård morgon (vanlig) vaknar man nog inte av den. Även assemblerkoden borde färdigställlas.
Sedan över till det kosmetiska. Jag gjorde inte alls en sådan låda som jag från början hade tänkt. Denna är gjord av 6,5mm plywood (heter det faner i Sverige också?). Tyvärr började jag för sent med bygget när jag var hemma, så jag hann endast spackla en gång, och därför får jag nu leva med lite "sprickor" i lådan. Några lager mål (spray) till hade inte heller skadat. Till fronten skall jag ännu hitta passande rattar för rotationssensorerna, och få till något tonat glas/plexi framför displayerna. Jag tänkte försöka med den semitransparenta skivan som finns inuti en diskett, vi får se hur det blir.
Jag lovade tidigare att jag skulle lägga upp assembler-koden till klockan när jag hade fått klockan färdig, men det har ju ännu inte skett... Men om någon verkligen vill ha den halvfärdiga koden kan jag nog lägga upp den redan nu, men det är som sagt "work in progress" och utseendet och buggarna därefter
Sist de obligatoriska bilderna...

Lådan med en kaffemugg som storleksreferens.

Den fagra kabeldragningen (efter många konstruktionsmissar)