CAD-program (freeware) sökes desperat! *Hittat!*

Elektronik- och mekanikrelaterad mjukvara/litteratur. (T.ex schema-CAD, simulering, böcker, manualer mm. OS-problem hör inte hit!)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Dubbelpost, men tecno fick mig att fundera på detta som jag skrev tidigare:
"PartMasterCAD dras med problemet att streck fastnar på skärmen när man flyttar saker."

Såhär kan det se ut:

Bild

Den markerade rektangeln ritade jag genom att först dra ut den till det blåa strecket och sedan drog jag musen åt vänster och släppte knappen. De blåa strecken är alltså det som jag menar är streck som fastnar.

Om man väljer View->Redraw så ser det istället ut såhär:

Bild
..och det var så det var tänkt att se ut.

Jag har förresten PartMaster Version 9.1.1004-5.

Nu till en fråga:
När jag sparade bilderna ovan så tryckte jag ALT+PrintScreen och klistrade in i Paint. Är grafikkorts-drivisarna inblandade i den proceduren? Om "ja" så kan felet bero på drivrutinerna, om "nej" så beror felet på PartMaster.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Hej Jimmy,

Svar på din fråga = ja visst är dom det. Vad har du för grafikkort?
Det är väl inte så att du har möjlighet att testa Partmaster på en annan burk så får du ju klara besked. Jag kör med version 9,1,1007
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Gokväll :)

Grafikkortet är ett GeForce4 MX420 med 64MB minne. Fagge beskrev det som "kontors-kort" men det klarar allt ifrån Photoshop-jobb till videoredigering. Sitter just nu och tittar på CSI från samma kort samtidigt som jag jobbar i Photoshop och skriver på forumet, så det måste nog ändå räknas som lite bättre än ett "kontors-kort". :)

Men jag kan prova PartMaster på några andra datorer för att se om det blir bättre där.
Skriv svar