Hittade en slang 25m 1/2" på Granngården på rea som inte var den traditionella gröna med rutor på. Så det inte ser så mycket ut som en trädgårdslang

Jag funderade på om det var dumsnålt och jag skulle gått på en 3/4 istället..
Jag kan meddela att jag borde kört på 3/4, men det är lite mer utmaning att få in det i en 1/2...
Tänkte att det är väl bara att trycka igenom allt, dragfjädern är ju styv som stål... NOPE..
Igenom med bara dragfjädern gick ganska bra, dra tillbaka ett snöre med den. Tvärstopp..
Men om man spänner fast ena änden i stolpen vi ytterdörren och drar den genom huset och ut i trädgården så den är helt rak, då går det att dra igenom ett snöre.
Tejpa fast kabel och högtalarkabel, nu fastspänd i andra ändan i ett äppelträd

Gick lite trögt i början, men sen flöt det på.. Tills dragfjädern kommer ut utan kablar *GAHH*
Tillbaks till stolpen på bron och mata tillbaka snöret, sätt fast kablarna ordentligt i fjäderns ögla, för tjockt... trimma lite..
Varför köpte jag inte den där flaskan glidmedel som stod där på hyllan? Olivolja??
Halvtidsvila inför att få igenom sladdarna sista biten, vadå? Testa om det blir någon signal i så långa kablar innan, nä, borde jag gjort det?