Jag har en gammal gammal analog kameramodul från Kjell, sannolik daterad 1999, som vill ha 12V och ger vanlig Analog video ut. Svart/Vit med IR leds...
Tror den var tänkt till en sjöuggla, men har mest funkat som undersökningskamera för trånga utrymme.
I något soprum någon gång 2007 hittade jag en United bärbar DVD spelar med 7" skärm och Video in.
Nuvarande versionen har 10m RG174 (egentligen 2 5m bitar skarvade) och 10m 4 polig modular telefonkabel för matningen. Funkar men sladdrig som attan. Man måste putta in kameran med VP rör eller något för att få den på plats.
Bilden är väl inte 4K direkt, men funkar, relativt brett fokusområde. -----
Tanken är att kapsla in kameran bättre, byta kabeln till något som är minst 25 m och styva upp den så att det går att putta in den som de riktiga avloppskamerorna funkar.
Om jag förstått det hela korrekt är egentligen video signalen 75 Ohm, men den kabel jag använder idag är 50 Ohm. Och tittar man runt verkar det enklast att få tag på 50 Ohm (som tex antennkabel)
Tanken är att styva upp det hela med en dragfjäder, antingen i nylon eller Biltemas 25m variant i stål.
Det kan ju inte vara direkt höga strömmar, så en längre bit telefonkabel eller högtalarkabel av klenare typ borde räcka...
Kanske förbereda kamerahuset med en ögla för ev dragsnöre om man tänker dra den framåt istället.
Inspirationsbild: