OK, den enda delen av bygget som kan visas upp än så länge är lådan som det ska sitta i. Jag tänkte försöka få till något lite snyggare än jag brukar lyckas med på den fronten, så jag tog hjälp av Fagge.
Jag tänkte utgå från Elfas 50-441-69, med front och baksida i CNC-fräst alu + plexi. Tyvärr fanns den inte i lager och jag ville komma igång med bygget, så jag köpte 50-441-85 istället (som är 22cm djup istället för 16cm). Får se om jag byter till den mindre lådan senare eller inte.
Dags för lite bilder tycker jag (OBS: klickbara för större version).
De färdiga bitarna från Fagge... Baksidan är 2mm aluminium och framsidan är en kombination av 2mm alu och 2mm plexiglas.
Plexit är målat svart på baksidan före fräsning/gravyr och ligger i en fräst försänkning i alun.
Bakom den icke målade delen av fronten kommer det att sitta en
blå OLED-display och bakom de graverade symbolerna kommer det att finnas en
touch-sensor.
De små urgröpningarna i kanten på plexiglaset är för ytmonterade "sidelight" LEDs som förhoppningsvis ska lysa upp gravyren.
Provisoriskt hopmonterad ser lådan ut såhär:
Jag har gängat upp skruvhålen i lådan till M4, vilket inte blev speciellt snyggt:
Men på insidan är det kanske inte såå noga. Fick även borra upp skruvhålen i plåtarna eftersom jag bara hade hål för M3 på ritningarna jag skickade till Fagge
Until next time...