Ökade strömbegränsningen och provade igen, Denna gång så pajade drivern
 . hmmmm. Kan den kanske fått lite stryk i tidigare försök?
 . hmmmm. Kan den kanske fått lite stryk i tidigare försök?Idag fick jag nya fräscha drivkretsar att misshandla. Av lathet kopplade jag upp skiten på skrivbordet. Endast likriktad enfas utan kondingar. Men med lite starthjälp så fungerade det iaf
 Dels så blir det ju väldigt låg späninng med oglättad enfas, sen så blir det ett spänningsfall över mjukstartresistorerna som är konstant inkopplade. Desssa begränsar även strömmen rätt mycket. Därav behovet av starthjälp. Se film.
  Dels så blir det ju väldigt låg späninng med oglättad enfas, sen så blir det ett spänningsfall över mjukstartresistorerna som är konstant inkopplade. Desssa begränsar även strömmen rätt mycket. Därav behovet av starthjälp. Se film.Närmast blir det nog att fixa mjukstarten så att man kan koppla in kondingar och nån bra startrutin som gör något åt det som macgyver beskriver i föregående inlägg. Samt att försöka klura ut vad det är som händer med cpun.
Sen borde jag byta ut optokopplarna mot några snabbare så att man kan köra med lite högre switchfrekvens.
Uppkopplingen på skrivbordet

Motorn, skänkt av macgyver, danke bitte