Rinner det in i diskmaskin eller ut på köksgolvet?
Köksgolvet. Finns ett uppsamlingskärl i botten som tex läckande vatten skall samlas i för att sedan kunna trigga överfyllnadskyddsmekaniken. På vissa av Cylindas diskmaskiner så stannar en del av detta vatten kvar även om maskinen kan gå igång igen. Däremot så är det vanligaste att den inte kan gå alls förränn allt detta vatten är helt avlägsnat. Om du inte kunnat få igång maskinen så kan detta betyda att det varit vatten i den som aktiverat överfyllnadsskyddet och då hindrat den från att starta. Är det dock väldigt lite så kan det helt enkelt varit så att skyddet precis slagit ifrån när man tryckt på knapparna. Har jag faktiskt själv varit med om en gång.
Det kan förstås i allra värsta fall också vara programverket som håller på att läga av och det är i så fall inte ens lönt att få det bytt för det kostar minst 1000:-
exkl jobb.
Är det kanske möjligt att jag sabbade något när jag tryckte så mycket?
Såvida du inte tryckt allt du kunnat på en och samma knapp i en timme så skall det inte ha orsakat något problem.
Är den säg runt 5 år + eller så, så kan det faktiskt vara lönt att köpa ny dock givetvis beroende på vad det är för fel. För efter denna tid så kan ibland en grafitpackning, som sitter i cirkulationspumpen som hindrar vattnet inifrån maskinen att komma ut, så smått att börja ge upp och det är både krångligt och dyrt att byta då man inte byter packningen utan hela motorn. Men dessa packningar brukar dock hålla ganska så länge. Är det däremot tex bara tömningspumpen så är det oftast inga stora summor involverade då pumpen kostar runt 100:- och det går knappt en timmes jobb till det så kanske en 400 - 500:-, mot minst det dubbla för en cirkpump.
Ja dessa blinkande koder som Cylinda har på sina maskiner.. kommer ihåg en bänkdiskmaskin en gång som hade ett blink som inte fanns med i instruktionsboken så jag utgick ifrån att det var en speciell servicekod. Det var den enda gången jag ringde till företags supporten men inte ens dom visste..

Efter mycket om och men blev jag kopplad till en äldre servicegubbe och han visste. Det var visst ett kretskortsfel som det indikerade, för han hade varit med om det själv sa han. Ett nytt litet skitkretskort (var inte mer än knappt 1x1dm) med komponenter som man hade kunnat köpa på Elfa för runt 60:-, skulle gå på 1140:-.

Helt sjukt, så det var bara till att slänga den maskinen för det ville förstås inte kunden betala.