Det billigaste och enklaste sättet(som jag föreslog tidigare) är att du använder en elventil med reducering på utgången och detta fungerar precis på samma sätt som MC Xpress - High/ Low switch(se bild).
Cyklen är byggd med mc express grejor....dom har även en lite ventil man kan köpa för att få två olika laddtryck...men jag litar inte på den till hundra procent
Så du kör omkring med en turbosats som är gjord av dom och litar inte 100% på deras grejor
BEEP skrev:Det billigaste och enklaste sättet(som jag föreslog tidigare) är att du använder en elventil med reducering på utgången och detta fungerar precis på samma sätt som MC Xpress - High/ Low switch(se bild).
Cyklen är byggd med mc express grejor....dom har även en lite ventil man kan köpa för att få två olika laddtryck...men jag litar inte på den till hundra procent
Så du kör omkring med en turbosats som är gjord av dom och litar inte 100% på deras grejor
Visst litar jag på deras grejor...annars skulle jag inte vänt mig dit när jag byggde cykeln! Men att andvända sig av den där hi-low switchen är hedenhös!!! Man får dålig spool up på turbon och man får laddtryckstoppar som inte är så nyttiga....har kört med en liknande varinat på bil och bytte sen till elektronisk styrning och det vart en hel annan bil...tyvärr har jag inte kvar den bilen eller laddstyrningen.
Har hittat en lämplig laddstyrning nu men nu har jag en fråga till...orkar inte starta en ny tråd om det. Skulle ha behövt en växellampa oxå...gärna inställningsbar på olika varvtal. Sånn bör man ju kunna bygga själv rätt enkelt...lr?
Jag förstår inte riktigt vad du ska ha den till, för att på en turbohoj så växlar man så fort man bara kan ända tills man får i högsta växeln
Om det är lätt eller inte beror ju på vad du kan men har du verkligen planer på att bygga en sådan själv och har lödkolven framme så tycker jag att du startar en ny tråd för detta projekt.
Klart man måste ha en växlingslampa...cyklen ska köras bla på 402m och andra race...så jag vill nog ha en lampa som blinkar til där den ger mest hk och det är dags för ny växel. Men jag har kikat runt lite och det finns ju faktiskt en del prisvärda att köpa...så jag tar den enkla vägen och köper en...visst skulle jag kunna löda i hop en egen om jag visste vad jag ska ha för grejor och hur man ska sätta i hop den....men det är där min kunskap om elektronik brister