Oj, den här tråden har blommat upp igen

Många verkade köra eagle så jag testade det för 1 år sen och blev kär direkt. Inlärningströskeln är låg, och jag tycker att allt är väldigt cleant och välorganiserat. Jag är mkt petig med det. Stör mig väldigt på "fullösningar". Behövde inte kika mkt. i manualen, det mesta kom av sig själv pga bra organisering av menyer m.m. Lite små dumheter som att man måste trycka på move innan man kan flytta en komponent t.ex. men det går att överleva genom att binda kortkommandon till knappar.
Jag använder fortfarande orcad för simulering. Simuleringen är ganska schysst i orcad och när man väl lärt sig den på jättetok för krångliga proceduren med att lägga till egna spice modeller för komponenter samt lite andra jobbiga egenheter så fungerar det rätt ok.
Jag brukar för övrigt ha en liten checklista för bra program. En lista jag skapat på skoj för många år sen och fortfarande stämmer ganska bra, min variant av moores lag eller nåt
PaGGe's Law: Ett bra program
*Är Litet (i megabyte mätt) <check>
*Behöver inte installeras, bara att kopiera in <check>
*Håller sig i sin egen katalog <check>
*Använder inte mer systemresurser än vad som rimligen kan anses befogat <check>
Eagle klarar min cheklista med glans =)
Orcad? nej
lite OT:
Andra program som med glans hamnar på min lista är t.ex. Daemon tools (undantag på installation beviljat pga. drivrutin), windows commander, Äldre winampar, äldre serv-u
Ni ser, den stämmer