Tjahapp, har pillat en del med lådan idag, och bestämde mig för att sluta när jag borrade fästhålen för kretskorten på helt fel ställen utan att tänka på det..
Det får bli en liten slö update så länge. Jag har programmetat och kopplat ihop LCD, telnet server och nivåomvandlare. Det som nu egentligen återstår är att färdigställa inkoppling av den 25-poliga "GPIO" pluggen, koppla ihop batteri med boostconverter, batterimätare, snygga till allt lite, och kanske få till någon annnan kod till displayen då det råkar vara så att 4x20 LCD'er egentligen har en minnesstruktur som en ihopvikt 2x40 som ligger omlott. dvs. när första raden tar slut så börjar den på rad tre, för att sedan gå till den andra och slutligen den fjärde. Det är inga problem om man använder displayen för labb med mikroprocessorer och man har koll på läget. Men det är mindre smidigt om man vill sniffa rådata någonstans. Det fungerar, men blir väldigt omständigt att avläsa.
Ett par bilder på skrotet, med fungerande telnetserver och anslutningsmeddelande från denna.