När jag ställde dit bordet så tycket jag det såg jättestort ut, men nu tycker jag det blev lagom. Bordet är 75.6cm högt. Inte för högt för att sitta vid om man har en höj/sänkbar stol. Det är även en lagom höjd om man vill stå upp och rota i någon apparat.
Bordet är 170cm långt och 60cm djupt, om man inte räknar med panelen, som är 20cm djup. Nu har jag inget oscilloskop, men jag har förberett för att kunna få plats med ett ifall (eller när) jag köper. (Det sitter vinklar under bordet så jag enkelt kan sätta fast en djupare hylla till höger om den nuvarande panelen.)
Timelaps-filmer är roliga att göra. Har gjort sådana på soluppgångar, tidvatten, pizza i ugn, blommor som stått utan vatten en tid (och som jag vattnat precis innan jag börjat ta bilder.) Det är lättast med videokamera som har inbyggda funktioner för det, då sköter det sig självt. Men ibland använder jag vanlig digitalkamera och trycker av när jag tycker att det hänt lagom mycket.
Till projekt är det ju helt perfekt med timelaps. Då ser man projektet växa fram. Perfekt om man tycker att det tar jättelångtid innan man kommer någonstans.
Hoppas fler gör såna här filmer till sina projekt!