Här har vi tyvärr den mest aktuella frågan.. Tog mig en grundligare titt idag och lät höljet vara av medan jag körde maskinen.Volvo245GLT skrev:Vad är felet mer exakt? Tar den inte in vatten alls och står bara och "väntar"? Börjar den diska om du öppnar luckan och fyller på vatten manuellt? (ett par liter)
Pumpen tar in vatten, slangar (de jag kom åt) hade lite kalk invändigt men bara en lätt ytbeläggning dvs inte ens i närheten av några stopp, när jag öppnar luckan under programmet så ligger vatten i botten.. Anledningen till att jag trodde mig veta att den inte tog in vatten var för att pulvret låg rakt nedanför luckan i maskinen när den var klar.. Detta verkar snarare bero på att maskinen inte kastar runt vattnet (dvs diskar). Fyller jag på vatten manuellt går programmet (maskinen brummar) till slutet och den tömmer ut de jag fyllt på utan att diska.
Jag får helt enkelt gå ner några antaganden i felsökningen. Hur tar en diskmaskin in vatten?

Jag har trott att det är via "vingen" och att det far runt en hel del vatten under denna process.. Kan det vara så att maskinen tar in vatten "försiktigt" underifrån för att senare kasta runt vattnet med vingen/propellen?