Hållit på med en liten gimbalprototyp till mig själv idag så att en gopro går att kontrollera i sidan och upp och ned. Var tvungen att göra den så liten, smal och lätt som möjligt för att få en liten vikt och få plats med kameran inuti en 250 quad.
Hittade inget liknande på nätet eller någon som gjort något liknande förutom om det var monterat ovanpå quaden men det skyddar ju förstås inget vid en ev krasch så ville göra något som hade i alla fall något skydd. Den funkar som jag planerade så det finns ingen anledning att gå vidare med att tex göra en version helt i kolfiber eller dylikt, har dessutom inte heller grejerna för det så det får vara.
1.jpg
Det tar inte många mm utrymme, det ser ut att vara nästan en cm pga att jag tog bilden rätt nära.
2.jpg
3.jpg
4.jpg
Inte mer utrymme än att kameran precis kan vridas fram och bak utan att ta i för kanterna på kameran tar ju mer utrymme när så sker.
5.jpg
13 gram. Ramen i sig inkl kullagren väger bara 6 g, servot med kabeln, ståltråden och aluminiumstången väger alltså aningen mer.
6.jpg
Storleksuppfattning.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.