Jag och brorsan råkade på fläktrems paj på farsans VW förut, visade sif att man skulle typ demontera hela djäkla fronten för att komma åt den, men vi löste det ändå genom att han fick ligga över två timmar i snön på bensinmacken klockan två på natten inne i stan (sådant man har lillbrorsor till...

)och jag höll emot med diverse andra verktyg, erkänner att vi lär ha varit trötta i huvudet då, när vi äntligen fått på eländet igen visade det sig att det berodde på att lagringen på remspännaren skurit så den hoppade av igen omedelbart när vi startade...
Påminner mig om den avdragna oljegivartappen på jeepen också, hittade en liknande på ett lågprisvaruhus med inriktning på bilar för 60 spänn som såg visuellt lika ut som det på gamla B-18 (nej, blev aldrig av att jag bytte motorn förut så jag kan lugna er oroliga entusiaster med att sitter kvar tills vidare...

Dock är originalmotorn rätt vek för ett sådant fordon enligt min uppfattning om man använder den för terrängkörning vilket jag ofta gör.)
Hittade även en elektrisk tempgivare till motorblocket för samma summa som såg ut att hålla förvånansvärt bra kvalitet och var tillverkad av ett välrenomerat europeiskt företag. Tänkte mig göra ett grenrör för oljetrycket och montera en elektrisk tryckgivare (såg det fanns nytillverkade av den modell som satt på civila B-18 vid samma tid) och koppla den till en indikeringslampa på instrumentpanelen, samt sätta tillbaka originalmätaren till den lediga utgången (anledningen till att jag rev skiten förut var att slangen till den spydde olja över halva kupén... Blocket till motorblocket är komplett omöjligt att komma åt vettigt, sedan visade det sig ha en spricka så att tappen lossnade i motorblocket, grisp**en jag slig i var tydligen också sprucken så att den också gick av och lämnade det härdade huvudet som ett täcklock över mässingsbiten jag skulle ha bort, där går inte att komma åt med borrmaskin, får se hur man löser detdär...

Sedan väntar karossen...

).