Perra_E; det som e bra för dig o att du kör LinuxCNC e jue att Fusion360 samt HSMWorks Express varianten kommer med färdiga processorer för LinuxCNC.
Iom att Tormach baserade sitt "Pathpilot" på LinuxCNC dessutom så har de fått ett rejält uppsving med support i communityn för fusion samt man ser att de
blir vanligare med LinuxCNC varianter på cnczone med sedan dess.
Men min process för cam beredning och debugging har vart så här.
1) Klocka in skruvstycket som vanligt.
2) Sätt noll på skruvstycket på "bakre vänstra, övre hörnet".. Och jag lämnar min nolla där.
3) Gör en modell av ditt skruvstycke o stoppa in i din CAD.
4) Ange fixtur, samt gör en modell av ämnet som ska fräsas ist för o låta den "uppskatta" på så vis får man en exakt bit som man kan såga till.
5) Kör camberedning varje verktyg till en egen fil.
6) Kör i luften genom att ange i Nollpunktsförflyttning "Additive" sektionen, +20mm i Z led. Detta gör att den lägger på 20mm på alla verktygs längder o nollan flyttas 20mm upp osv.
7) När man slutar se krasher i programmet, dags o provköra i ngt mjukt.

Debugga, genom o köra rinse and repeat från steg 5 tills de funkar som du vill.
Kom ihåg att fusions post filer i .cps formatet är Javascript (ECMA 6 specifikt) Så allting e bundet till events o kan därmed möbleras om lite som man vill. =)
Det går teoretiskt sett till o med att koda sina egna cycler för borrning o liknande under onCycle eventet och använde de caset man vill.. Varför man vill göra de ingen aning men de går. =D