Ja tänkte också det med min elektroniska mätare, att kan man verkligen lita på den då. Så därför gjorde jag då kontrollen med att rycka ur sladden ur vagnen och sedan bara ansluta golvelementet som jag vet högst drar 2kw, klockade på 1 timme och då hade mätaren i stolpen snurrat 3,5kw. Gjorde även samma sak att klockade när jag drog på elslingan (luftburen truma) på full effekt max 2kw + lite övriga småförbrukare och då hade mätaren i stolpen snurrat 4kw.Marta skrev:Är Du absolut säker på att Din egen mätare stämmer så begär en mätarkontroll. Fel är alltid fel, så enkelt är det. Det är ju mycket pengar det handlar om vintertid, med de priser campingvärdar tar för elen... Men se upp så Du verkligen mäter rätt innan...
Bäst hade varit om Du kunder mäta med en gammaldags snurrskivemätare, de moderna elektroniska för 99 kronor kan visa precis vad som helst. Speciellt om det finns reaktiva laster eller saker som likriktar/fasvinkelstyr strömmen och dessa står för en stor del av effekten. Är det endast värme utan steglös ewffektreglering så kan skräpmätarna trots allt visa rätt, kolla den bara väl. Där är inget samband mellan pris och kvalitet på dessa, så snurrskiva eller certifierad mätare är det enda att verkligen lita på.
Men tyvärr så har campingvärden satt sig på tvären och vill absolut inte hjälpa oss, så tyvärr blir det nog att flytta från campingen.
Jag är ändå nyfiken i en strut vad som är galet..... om något är galet