RaGnaR RattmuFF Htpc bygge.

Berätta om dina pågående projekt.
RaGnaR_RattmuFF

Inlägg av RaGnaR_RattmuFF »

Tack tack för alla komentarer :D Ska försöka ta lite bilder kanske ikväll :D.. Är det något speciellt ni vill se?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

"Är det något speciellt ni vill se?"

Vad sägs om Allt? :D T.ex förändringar sedan de förra bilderna. Vet inte riktigt hur långt du har kommit.
RaGnaR_RattmuFF

Om jag ska vara ärlig så har jag inte gjort något. men om man hade en digitalkamera så skulle det underlätta nått jävulst. Måste fan låna eller fixa en egen snart. Vill ju kunna ta lite kort menans man arbetar istället för att bara ta kort när man har gjort något litet med en webkamera :D Men det kommer helt nya bilder sen på skalet och innerhållet mm när jag har fixat digitalkameran. Provade med syrrans 2 Megapix telefon men det blev inte alls bra. Skulle annars visat vilka komponenter som skulle sitta i och lite kort på agpraisern och kylare mm. Men jag lovar att jag ska fixa digitalkamera så det blir lite riktiga bilder :D
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Det låter fint. :)
RaGnaR_RattmuFF

Jaha då var det dax för en liten uppdate. Hoppas att jag inte ska vålla problem med bildstorleken :D. Håll till godo.

Jaha då är det här man sitter endel av dagarna :D. Inte så vidare snygt om man ska vara ärlig. Men det kommer nog fräscha upp lite med den fina lilla lådan :D
Bild

Här en bild då på förskruvningen på skalet. Köpte dessa skruvarna på järnia och blev väldigt nöjd med resultatet!
Bild

Fronten på lådan. Om ni undrar så ska det dit en front på dvdn :D
Bild

Här är då mina distanser till moderkortet. Precis nylimmade och ska filas fyrkantiga och fina.
Bild

Min lilla agpraiser till grafikkortet. Beställde denna på www.lcd.se för säkert 4 månader sedan. Men nu kommer den till användning om kanske 1-2veckor..
Bild

Liten bild på hur röran ser ut innuti lådan.. Det ni bl.a ser ät 2 av hårdiskens upphängnings fästen och sedan själva skenorna som nätdelen kommer sitta på.
Bild

Jaha. igår fick jag paketet från fagge med mina knappar :D. De ser otroligt bra ut i verkligheten så bilden gör sig kanske inte rikigt rätt. återstår lite slipning bara.
Bild

Här ligger min lilla lcd. Eller ja lilla och lilla. Den är på hela 240x128 pixlar eller vad man säger.
Bild

Framsidan på lcdn. Tyvärr inte igång. Men det kommer bilder på det sen
Bild

Lödningarna på kontaktdonet och molexkontakten.Ska se ifall jag kan få tag på ett gammalt kontaktdonsskydd.
Bild

Fläkten som kommer sitta på höger sida sett frammifrån. En 92x92fläkt som förhoppningsvis kommer flåsa på lite :D
Bild

Här är min processor som kommer användas i burken. En amd athlon 64 3200+.
Bild

En kylare jag fick eftersom jag fick vänta så fasansfullt länge på mitt moderkort. den kostar ju ändå 189 kr så det var ju inte fy skam. Men sen hur den kyler har jag inte en aning om.
Bild

Här har vi moderkortet också. Socket 754 och är ett förhållandevis litet matx moderkort. Har för mig måtten var 24,5x22,1cm
Bild

Ojsan:P. kom visst med en liten bild på hunden som vill vara med och kolla på bygget :P
Bild

Ja som sagt. han har också en egen privat datorstol :D
Bild

Detta var allt för mig. Kommer emr bilder imorgon då jag ska iväg och handla lite prylar i halmstad :D. Blir bl.a fläktgaller, miniatyrbrytare till start/reset och mycket mer.

Ha det gott nu och njut av bilderna :D
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

Ser ut att bli riktigt stiligt bygge.
Lycka till i fortsättningen!

Undrar vad hunden funderar på i sista bilden? :humm:
RaGnaR_RattmuFF

Ja det kan man undra. Men kanske: När är det min tur att få sitta vid datorn :P. Antar att han funderar på ifall han ska bite/äta på något. Han biter fanimej i allt och alla :D..

on topic

Ja förhoppningsvis blir det ett stiligt bygge. Jag ska ta bilder på själva processen då jag ska sätta i grejjerna. Kan kanske vara ganska roligt att ha med. Men jag antar att det dröjjer till näst nästa helg innan jag monterar in hårdvaran eftersom det finns några få hål till jag ska göra i ramen och då vill jag inte ha en massa järnspån från plåten.

Tack så mycket för alla fina komentarer :D
Användarvisningsbild
Stolleman
EF Sponsor

Inlägg av Stolleman »

Så snyggt gjort... gillar verkligen hur den ser ut.
Jag vet inte vad du har planerat med texten "RaGnar RattmuFF" men om du skule sätta plexi bakom och ett rött lysrör som får det inuti att se rött ut skulle vara ballt.

Fortsätt i den takten RRFF//Stolleman
Användarvisningsbild
slowfly

Inlägg av slowfly »

Snyggt bygge!

Tyvärr måste jag klaga på att du har satt upp för stora bilder. Max 700 pixlar breda ska de vara, ser att dina är 900...

//Elias
RaGnaR_RattmuFF

Tack för komentarerna :D
RaGnaR_RattmuFF

Blir en liten uppdate nu. Blev inget med halmstad förra veckan. Vi kom inte mer än ca 1 km från mitt hus innan han vi åkte med körde av vägen och in i trädet :(.

Men imorgon ska jag med syrran som förhoppningsvis kör lugnare :D.

Men här kommer lite bilder på min zalman kylare jag monterade igår.

Här har vi då grafikkortet med zalmankylaren monterad. Kunde inte hålla mig så jag var tvungen att se hur det skulle se ut med agprisern :D. Lite provisoriskt gjort.
Bild

En bild snett framifrån
Bild

Och en bild underifrån.
Bild

Uppifrån. Som ni ser så är inte kylflänsarna på monterade på minnena på denna sidan. Men det är eftersom jag är rädd att jag inte får bort dem ifall de skulle vara för höga. Ni vet att atxen kommer sitta precis ovanför. Därför kollar jag när allt är på och kanske /kanske inte får slipa på minnesflänsarna
Bild

Här har vi en bild på grejjerna i min låda nu. Ser ganska rörigt ut som ni ser. Men jag har ingen lust att städa upp där när grejjerna ska in i ett nytt hem.
Bild

Tog en bild när datorn var på. Förvånad att fläkten står så stilla ;)
Bild

Kommer mer imogon då jag har varit och handlat.
Användarvisningsbild
Illuwatar
Kontakt:

Inlägg av Illuwatar »

Behöver inte minneskretsarna på grafikkortets baksida någon kylning? Känns lite ologiskt att bara kyla halva minnet... :roll:
RaGnaR_RattmuFF

Om du läser så skriver jag att jag kanske inte får platts med minnena. Och därför vill jag inte sätta dit dem ifall jag måste skära ner dem lite på höjden. Så självklart ska de dit men kanske i lite mindre format.
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

Inlägg av 13th.Marine »

Rörigt :shock:
mitt chassi ser rörigt ut bara man har mobot däri ^^
Tekko

Inlägg av Tekko »

Mitt chassi ser rörigt ut bara man har nätagget i.
Skriv svar