Att få medgivande för en icke-selektiv är nog bara att glömma då det troligen är minst en av operatörerna som kommer att opponera sig.
Vad gäller LTE så kommer i alla fall Telia att neka.
Du kan säkert få medgivande för en operatör (egentligen ett frekvensblock som flera operatörer använder sig av) för att sedan montera
en riktantenn på taket, repeater och en eller flera inomhusantenner.
Vill man ha fler operatörer får man söka fler medgivanden och montera fler repeatrar i samma antennsystem.
Det är dessutom olika utrustning för 2G och 3G så man får mäta signalen utomhus och se vilken som är lämpligast.
2G 3G 4G Mobiltelefon Repeatrar, från Kina, Innehåll?
Re: 2G 3G 4G Mobiltelefon Repeatrar, från Kina, Innehåll?
Router är ointressant då jag redan har fiber. Jag vill ha mobilteckning för att kunna svara när folk ringer mig på 070. En enstaka operatör vore tillräckligt, för då väljer jag bara att skaffa abonnemang hos den som muppar sig minst. Med riktantenn då.
Är då den där kinagrejen jag länkade ett gångbart alternativ? Visst är det där en riktantenn? På taket har jag bra täckning på 4G-nätet.
Är då den där kinagrejen jag länkade ett gångbart alternativ? Visst är det där en riktantenn? På taket har jag bra täckning på 4G-nätet.
Bor du långt ute i skogen så kan du nog chansa och köra på den, skulle inte kört den i tätort eller så.
Du kan lägga på några tusenlappar och få en godkänd som du kan söka medgivande för, en 2G eller 3G då.
Vad gäller 4G så kontrollera först om operatören kör tal i 4G.
Vad gäller 4G så kontrollera först om operatören kör tal i 4G.