Så hittar man överallt olika modeller (ganska ofta samma modeller på flera olika ställen).
av repeaterar för mobiltelefoni, 2G 3G och 4G ibland tar dom alla och ibland singelband beroende på pris.
När jag då sett en burk som kostar 900kr som heter 2G och 3G repeater.
Så är det omöjligt en riktig repeater som tar in signalen och återgenererar den och sänder ut den.
För det måste vara omöjligt för det priset, även om det är kina!
Så då borde det vara en förstärkare som lyssnar på upplänks frekvens området och en för nerlänks
frekvens området och därefter förstärker allt som finns, nytto signal, brus och störningar eller?
Har försökt googla fram lite bilder eller info, hittade dock inget. kanske behöver googlings hjälp.
Men det kan vi ta här...

plockat isär och kollat vad dessa 700-3000 kr repeaterarna innehåller.
*Då kommer säkert frågan varför undrar jag det, dom är ju först tillstånds pliktiga samt att som säkert också
är olagliga beroende på hur dom är byggda, Jag är mest nyfiken på vad som finns under locket.
Ett sätt är att köpa en för 900kr och titta, men dom är inte värda det. Sen där jag bor i Norrköping
har jag för bra täckning. Alltså minst tre master för min operatör inom klart synhåll, vilket resulterar
att går jag från markplan till övervåning så bryts ganska ofta samtalet för att det hoppar som en galning
mellan alla siter, eller så blir mottagaren i telefon överstyrd.*