1. 225 grader är normalt för mycket för PLA om du inte skriver väldigt fort med ett grövre munstycke.. Jag kör 185-190 på båda mina maskiner när jag kör PLA och som du sett så blir det rätt bra

2. 8mm retract är normalt för mycket för när du backar filamentet så mycket riskerar du att dra upp smält filament i den kalla delen av hotenden och då kan det bli trögt när det är dags att mata på igen, speciellt med en E3D hotend.. Jag kör 3mm på min.
3. Vad kör du med för elektronik? Kör du med en RAMPS med A4988 "Stepsticks" så kolla så den verkligen matar fram tråden lika långt som du backar den.. Jag var tvungen att sänka retract speed till 20mm/s på min för annars fixade den inte att mata tillbaka tråden lika mycket och jag tror det beror på drivarna till stegisarna.. På min Mendel med ett Melzi kör jag 40mm/s utan problem med samma typ av stegmotor..
4. Utskriftshastighet.. Ser i din ini-fil att du kör infill med 60mm/s och perimiter med 40mm/s.. Testa att sänka till 30 på perimiter och 35 på infill bara som en test (jag kör med dessa värden på min Kossel med en E3D 0.3mm nozzle och går jag högre så får jag problem med att infill blir för tunt och att vissa perimiters blir "bubbliga"
Inte säkert att det hjälper, men det är ju något att testa iaf..