Har en NAD C372 förstärkare med problem. En av kanalerna låter betydligt lägre(väldigt lågt) än den andra. Ljudet i den dåliga kanalen saknar också dynamik men är distorsionsfri. Den friska kanalen låter som den skall. Är självklart 100% säker på att det inte är något fel på insignal eller dylikt.
Balansreglaget verkar också fungera som det skall dvs. stänger gradvis av respektive kanal samt ger inte ifrån sig några missljud(sprak/störningar). Har testat att koppla förbi försteget genom att ansluta signal in på ”main in” och då funkar båda kanalerna som dom skall dvs. det är inga problem med slutstegsdelen.
Så det är något fel på försteget…
Jag har själv inte gjort en seriös felsökning på säkert 10år så är lite ringrostig och vet inte riktigt vad jag skall börja

Jag har servicemanualen så kopplingsschema och komponentlista har jag på hela förstärkaren, infogar en bild på kopplingsschemat på försteget. Tänkte hör med någon av er om ni skulle kunna tipsa mig om vart jag skall börja leta. Kanske har någon av eller så kanske ni känner någon som har haft liknande problem med NAD-förstärkare och således kunna tipsa om vad som tidigare har varit problem.
Tack för alla tips på förhand!
Mvh
Jonas
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.