I korgen finns värmeelementet + vattenpump:

Problemet hittills är att ingen av dom doppvärmare jag har köpt på eBay har hållit måttet
 Alla har varit på dubbla märkeffekten då dom är gjorda för 110V, men är märkta 220V. Stickkontakterna har inte varit standard. Rostat vid kontakt med vatten. Ledarna är hårtrådstunna, miltals ifrån 0,75mm2. Och det allvarligaste av allt är att dom inte är isolerade, vilket gör att JFB löser ut, vilket är bra.
 Alla har varit på dubbla märkeffekten då dom är gjorda för 110V, men är märkta 220V. Stickkontakterna har inte varit standard. Rostat vid kontakt med vatten. Ledarna är hårtrådstunna, miltals ifrån 0,75mm2. Och det allvarligaste av allt är att dom inte är isolerade, vilket gör att JFB löser ut, vilket är bra.Just nu håller jag på och spånar på en enhet som bygger på en elektrisk grilltändare, vilken följer min kravspec. Får jag tag på en doppvärmare som håller måttet (får leta på loppis efter en äkta svensktillverkad), kommer denna enhet att uppgraderas med ett antal förbättringar (infästning, höjd, mm).
/// Marcus

letade på svenska sidor utan att hitta något. En doppvärmare är nu beställd från elektricitet.nu, så nu blir diskstället uppgraderat.
 letade på svenska sidor utan att hitta något. En doppvärmare är nu beställd från elektricitet.nu, så nu blir diskstället uppgraderat.

Byggde ihop ett nytt avloppsrör då denna är längre än dom från eBay.
 Byggde ihop ett nytt avloppsrör då denna är längre än dom från eBay.