Värmaren kommer nog inte vara för varm sen men nu när den var monterad mot cellplast så hade den blivit för varm.
Kommer bli styrning via ett SSR på 40A samt PWM styrd fläkt.
Idag har jag skrivit lite kod för att kunna använda en smidig RTC till kommande och befintliga projekt.
Valet föll på DS3231 och det gick förträffligt fint. Skönt med få komponenter och smidiga funktioner.
20140308_154427.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Har lite småprojekt i åtanke som de skulle passa perfekt till, men inget jag avslöjat än:) En tanke är att ha dom som etikett över rattar och knappar t.ex. De kostar ju under 3 dollar styck. Sen kan man ju göra något sånt:
Har ett gäng olika OLEDs nu, från 0,84" upp till 5,5" med 16-gråskalor.
Hehe, rätt på första försöket var nog 0% korrekt Mycket trial and error.
Kul att några är intresserade. Hade hoppats skapa någon form utav hangout i denna tråd utan att gå över styr och hamna under kategorin "övrigt"
Har beställt en del IC:s för diverse tilltänkta projekt. ett gäng MCP2551 och MCP2515, några MOSFETs, DS3231:or
Tänkte försöka mig på ett eget CANbus-system till min GSXR 750 och bygga en data logger, mest för mitt eget nöje, se om man kan synca data med video med något skysst overlay program. Ska bygga mig 6st IR däcktemperatur-sensorer, har gjort en växelindikator/display och lite sånt skoj.