1. Jag lyckades köra minnestestet för 8E och det fungerade! För varje 5:a som skrivs ut så har minnestestet kört i fem minuter utan att något fel upptäckts. Minnet fungerar, alla 32kword (nåja de 28kw stod det i dokumentationen, jag vet inte om den faktiskt testade field 0). Det gick ytterligare en halvtimma efter jag tog skärmdumpen.

2. Sen var jag i närheten av "museet" och då passade jag på att förbereda mig för nästa steg. Jag plockade hem mer saker. Först en kraftfördelare. När man startar 8A så kommer diskar och annant som man kopplat in till vänster att få kraft. Denna var j-vulskt rostig och ansatt, den kommer att få ny färg och massa rengöring.
Sen diskstationer, två stycken RL01. 34 kilo kärlek och 5 megabyte stycket! Dessa fungerade inget bra, den ena tändes fault lampan på när jag satte ström på den och den andra lös bara "0" siffran på. Inget liv när man tryckte in load. Jag antar att detta ska fungera fastän de inte är anslutna till datorn. Det var lite roligt att jag hittade en diskpack som hörde till 8A märk "system backup 11/84" i den ena. Tyckte det verkade konstigt först men insåg snart att det inte menades PDP11/84 utan datumen då kopian var gjord!
De två andra diskpackarna (en är inte med på bilden) kommer nog från något PDP11 system. Dessa passar ju till både PDP11 och PDP8, för den äldre RK05 stationen var det olika packar till PDP11 och PDP8.