Ser bra ut. Bygget är halva nöjet, så sakta är bra.frallzor skrev:Sakta men säkert
Jag använder en sådan typ av värmeplatta fast från en annan säljare http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... 7#p1011057 , länk till den säljaren finns några inlägg längre bak i den tråden.Shunt skrev:Ser bra ut. Bygget är halva nöjet, så sakta är bra.frallzor skrev:Sakta men säkert
Funderade på att skaffa in en heatbead till min, och eventuellt byta ut glaset mot ett mer anpassat för att få maximal utskriftsyta.
Hittade denna på AliExpress. Heatbead som du både kan måttbeställa (även udda former) och få upp till 380v.
Men vi får se, första prio nu ligger i att kolla om jag har nån D1 (och D2) monterad på RAMPS, annars får jag beställa. Sen råkade jag köpa ny bil i veckan så får se hur snål jag blir närmsta månaderna. Fast plast måste man ju ha...
Sånt som händer. Jag råkade slinta med fingret (ett par gånger) på Ebay imorse så har lite reservdelar på ingång, bland annat closed loop drivremmar. Och extra långa kamerakablar till en Raspberry Pi kamera.frallzor skrev:Just nu råkade jag dock beställa dubbla MEGA2560-kort så har halva styrelektroniken nu till den
Jo, jag tittade på dem också, har dem markerade, så om (när) det blir dags att beställa så kommer jag kontakta båda, så får de slåss om lägsta pris.konig7070 skrev: Jag använder en sådan typ av värmeplatta fast från en annan säljare http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... 7#p1011057 , länk till den säljaren finns några inlägg längre bak i den tråden.
När jag skall köra RH mot min ena maskin så börjar den alltid med att värma upp hotenden till 205 grader innan jag får göra något annat överhuvudtaget och under tiden som den värmer så står det "X commands waiting" När den kommit upp i temp så kan jag köra maskinen som vanligt. Kolla tempen på hotenden och se om den stiger, om den gör det så låt den gå upp till 205 grader och se om maskinen hoppar igång.. Fattar inte riktigt varför den gör som den gör då jag satt att jag vill ha 0 grader som default på både hotend och bädd??matteeee skrev:Jahapp. Då skulle man köra igång. Det gick sådär. Något har jag nog missat, men vad?
Har provat Repetier Host och får "Connect" att funka, men sen?
Det första som händer under "Manual control" efter connection är att jag har "6 Command waiting". Vad är det för commands, var kommer de ifrån och hur blir jag av med dom?
Trycker jag OK verkar den köra lite M105, 115 mm men inget händer. Kör jag G28 händer ingenting.
Hur börjar man?