Detta är en jävla flop!
Från FAQ:en:Marta skrev: Linjerna på bilderna är väldigt blurriga. Antar det är 1.27mm SOIC som visas och det ser ut att vara på marginalen. Hur skulle det gå med 0.5mm QFP/TSOP? Sannolikt total kortslutning.
The printer has a resolution of 600 DPI and we've tested making tracks/pads down to SOIC components (pin spacing of 1.27mm) very reliably. We are still pushing the limits to get even finer resolution and be able to use teeny tiny components.
Jag har också funderat på det.bearing skrev:Angående 3D-skrivare och kretskort, så borde det väl gå att använda skrivaren för enkel kretskortstillverkning. Att helt enkelt skriva ut etsmasken direkt på ett kopparlaminat, och därefter lägga laminatet i ett etsbad?
Spontant tycker jag det låter smidigt.
Ja, men jag menar inte en skrivare, utan en 3D-skrivare. Då vet man att "bläcket" fastnar. Verkar ju inte helt enkelt att få de där Epson-baserade kretskortsskrivarna att funka.Krille Krokodil skrev:Att printa etsmasken direkt är det något som har gjorts med ombygge på någon gammal Epson har jag för mig, den som söker skola finna all info och bla då vilka bläck som är bra osv. Har nog diskuterats i någon tråd här också.
Nu var det inte så jag menade. Allt i denna värld har tre dimensioner. Även en skrivaren med bara x och y. Du kan ju ta på den.Krille Krokodil skrev:Betraktar du inte den 3D:e dimensionen så är 2D den verklighet du uppfattar, planerar du inte ditt nästa steg för att golvet lutar är det horisontellt trots att det aldrig är helt det, kan du bara styra 2 axlar är maskinen 2D...